Thursday, March 15, 2012

PEMANTAUAN SUKAN OLAHRAGA @ STADIUM DARUL AMAN










Tarikh : 12 MAC 2012

Masa : 8.00 AM

Tempat : STADIUM D.A

Kehadiran:

1. Idris Bin Saad - JSM

2. Mohd Zamsairon Bin Mat Dan - JSM

3. Asrul Bin Rasid - Jurulatih Praktikal MSN Kedah.

4. Fadzilah - Guru SMK Pendang.

LATIHAN

1. Speed, Accelaration Run

2. Endurance, Phase Run, Speed Endurance.

UJIAN

-Tiada-

PERTANDINGAN

1. 11 Atlet akan menyertai Kejohanan Olahraga Terbuka Kuala Lumpur yang akan diadakan pada 17 hingga 18 Mac 2012 di Trek Latihan Olahraga Majlis Sukan Negara Malaysia.

2. 3 Jurulatih yang terlibat iaitu En. Idris Bin Saad(JSM), En. Mahalingam(JSM) dan En. Asrul Jurulatih TLDM yang sedang menjalankan praktikal di MSN Kedah akan mengiringi atlet-atlet. Manakala En. Zamsairon tidak dapat melibatkan diri pada kejohanan tersebut kerana terpaksa menguruskan Majlis Berkhatan anak lelaki beliau.

3. Peruntukan untuk Kejohanan ini adalah bantuan dari Majlis Sukan Negeri Kedah.

KECEDERAAN

-Tiada-

PERALATAN

1. Peralatan telah pun diterima dan telah pun di gunakan untuk latihan dan peralatan-peralatan yang lain di bantu oleh pihak Majlis Sukan Negeri Kedah.

PROGRAM BINAAN

-Tiada-

ULASAN

1. Makluman daripada jurulatih, terdapat beberapa atlet yang berpotensi dari Daerah Kuala Muda / Yan akan menjalani latihan sepenuh masa selepas menduduki Peperiksaan SPM dan akan ditempatkan di Majlis Sukan Negeri Kedah.

2. Guru dari SMK Pendang telah menghantar 2 orang pelajar beliau untuk menjalani latihan dengan Jurulatih USPTN sepanjang cuti sekolah ini. Beliau juga memaklumkan akan menghantar pelajar tersebut 3 atau 4 kali seminggu sewaktu hari persekolah untuk menjalani latihan pada waktu petang sahaja.

3. Pada 4-7 Mac 2012 yang lalu En. Zamsairon, En. Idris dan En Asrul telah membuat talent scouting semasa MSSD Daerah Kota Setar yang telah dijalankan di Stadium Darul Aman. Disamping itu Jurulatih juga dapat melihat prestasi atlet-atlet yang berada di Pusat Latihan SMK Alor Janggus semasa MSSD berlangsung.

4. Hasil dari talent scout yang dijalankan didapati terdapat beberapa pelajar yang berpotensi untuk diserapkan ke Program Pelapis Negeri. Pelajar-pelajar yang terpilih telah pun dimaklumkan kepada guru yang berkenaan untuk membawa pelajar-pelajar yang terpilih ke Stadium Darul Aman ataupun Majlis Sukan Negeri untuk menjalani latihan. Selain dari SMK Pendang beberapa pelajar dari Daerah Kota Setar akan turun menjalani latihan pada sesi petang. Latihan akan dikendalikan oleh En. Zamsairon, En. Idris dan En. Asrul.

4. Latihan berjalan lancar dan atlet-atlet dapat menerima dan memahami latihan yang diberikan oleh jurulatih. Jurulatih juga turut menunjukkan (Demo) teknik-teknik latihan kepada atlet dari SMK Pendang.

Sekian terima kasih

Akmal Hashim melaporkan dari Stadium Darul Aman.

No comments:

Post a Comment