Thursday, March 15, 2012

PEMANTAUAN ANGKAT BERAT @ SMK ALOR JANGGUS








Tarikh : 13 MAC 2012

Masa : 4.00 PM

Tempat : SMK ALOR JANGGUS

Kehadiran:

1. Mohd Norshah Rizal Bin Ruslan – JPM

2. 5 Atlet Lelaki 1 Wanita

LATIHAN

1. Standing Clean & Jerk

2. Snatch Pull

3. Free Exercise

UJIAN

1. Ujian Angkatan akan dijalankan pada hari Khamis 22 Mac 2012 di Dewan Angkat Berat SMK Tunku Anum Tunku Abdul Rahman. Atlet-atlet dari baru yang menjalani latihan di SMK Alor Janggus turut terlibat dengan ujian ini.

PERTANDINGAN

-Tiada-

KECEDERAAN

-Tiada-

PERALATAN

1. Peralatan yang sedia ada tidak mencukupi kerana pertambahan atlet di Pusat Latihan SMK Alor Janggus.

2. 2 Set Jerk Blok akan diterima dari PLN SMK Tatar untuk diletakkan di SMK Alor Janggus

PROGRAM BINAAN

-Tiada-

ULASAN

1. Tempat latihan agak sempit. Untuk makluman seramai 14 atlet telah dikenalpasti melalui Program Klinik dan TID sukan yang dijalankan pada 2-3 Februari 2012. Atlet-atlet ini akan mula menjalani latihan selepas tamat cuti persekolah. Satu perjumpaan ibu bapa bagi atlet-atlet baru ini juga akan diadakan pada bulan April 2012.

2. Pihak sekolah memberi kerjasama yang baik dalam pelaksanaan program yang dijalankan oleh pihak USPTN Kedah. 2 Atlet wanita akan menerima biasiswa sukan dari pihak sekolah.

3. Jurulatih memaklumkan platform latihan dalam proses pembikinan dimana jurulatih telah mengambil meja makmal yang terpakai dan telah mendapat kebenaran pihak sekolah.

4. Satu perbincangan akan diadakan bersama pihak MSN Kedah dan sekolah ataupun guru penyelaras yang terlibat bagi memohon sedikit bantuan untuk membuat sedikit ganjaran kepada atlet yang terbaik semasa pertandingan dan ganjaran tersebut akan lebih mengutamakan atlet-atlet baru dengan ini juga ia dapat menarik minat pelajar-pelajar yang lain untuk bermain Sukan Angkat Berat.

5. Setelah berbincang dengan jurulatih, Kejohanan Zon Utara dicadangkan pada 19 hingga 21 April 2012 di SMK Tunku Anum Tunku Abdul Rahman. Tarikh ini tertakluk kepada penginapan di asrama SMK Tunku Anum. Perbincangan susulan akan dibuat dengan pihak sekolah mengenai penginapan di asrama sekolah tersebut.

6. Jurulatih turut menunjukkan teknik angkatan yang betul kepada atlet-atlet baru dan memperbaiki teknik angkatan kepada atlet-atlet sedia ada.

Sekian terima kasih

Laporan di sediakan oleh Akmal Hashim

No comments:

Post a Comment