Friday, July 22, 2011

PEMANTAUAN SUKAN OLAHRAGA @ SMK KUALA KETIL








Tarikh : 19 Julai 2011

Masa : 8.30 Pagi - 10.30 pagi

Tempat : SMK. Kuala Ketil

Kehadiran : 2 Jurulatih 9 Atlet 1 Guru

Antara program latihan yang dijalankan adalah seperti berikut :

Acara Jarak Jauh

3 set x 300 Meter Hurdle + 3 set x 300 meter

2 set x 300 Meter + 2 set x 200M

2 set x 150M

Sprinter/ Thrower

Drill ABC

Medicine Ball 3kg. 10 x 3 set

Medicine Ball 4kg. 10 x 3 set

Perbincangan/ Maklumbalas

PLN bagi sukan Olahraga di SMK Dato' Bijaya Setia, Sungai Petani dikendalikan oleh JSM USPTN iaitu Encik Mahalingam. Selain daripada itu, terdapat juga beberapa atlet dibawah program yang bersekolah di SMK Kuala Ketil dimana beliau akan membuat latihan di SMK Kuala Ketil pada sebelah pagi iaitu pada hari Ahad, Selasa dan Jumaat. Manakala di SMK Dato' Bijaya Setia pula pada hari Ahad, Rabu dan Khamis pada sebelah petang. Bagi Atlet-atlet yang belajar di SMK Kuala Ketil, mereka mendapat pelepasan latihan dari jam 8.30 pagi hingga 10.00 pagi.

JSM Encik Zamsairon serta 3 atlet di PLN Alor Setar juga turut serta dalam sesi latihan di SMK Kuala Ketil dan juga turut dihadiri oleh seorang guru yang merupakan bekas jurulatih olahraga semasa program sukan teras dahulu iaitu Pn. Norhashimah. Dari itu juga satu perbincangan jurulatih telah dibuat tentang Kejohanan Olahraga Tertutup Kebangsaan 2011 mengenai acara-acara yang akan dipertandingkan dan percaturan atlet-atlet semasa kejohanan pada 23-24 Julai 2011 nanti yang akan diadakan di Stadium Utama, Kangar Perlis. Kejohanan tersebut akan disertai oleh 11 atlet lelaki dan 2 atlet wanita menjadikan keseluruhan penyertaan sebanyak 13 atlet. 2 JSM iaitu En Mahalingam dan En Zamsairon akan bertindak selaku jurulatih pasukan dalam kejohanan ini. Perbelanjaan ke kejohanan ini akan dibiayai oleh pihak Majlis Sukan Negeri Kedah.

Tiada isu dibangkitkan oleh JSM sepanjang pemantauan dijalankan. Kepada semua atlet yang akan beraksi di Perlis, selamat maju jaya diucapkan..

Sekian.
Laporan disediakan oleh Akmal Hashim.

No comments:

Post a Comment