Wednesday, January 12, 2011

PEMANTAUAN PLN SUKAN MEMANAH


















Tarikh : 11 Januari, 2011

Masa : 4.30 petang

Tempat : SMK Pokok Sena, Alor Setar, Kedah

Kehadiran : 18 orang atlet lama
10 orang atlet baru

Jurulatih : En Manaf Mohamed


Hasil Pemantauan

Kehadiran atlet amat memuaskan, kini terdapat seramai 10 orang atlet baru. Ini adalah kerana perlaksanaan satu murid satu sukan, oleh yang demikian terdapat 10 orang pelajar baru telah memilih Sukan Memanah. Komitmen atlet sedia ada juga amat tinggi.

Kini stor Peralatan Memanah yang dibina pada tahun 2010 telah boleh di gunapakai. Pihak kami amat berterima kasih kepada pihak sekolah terutamanya Pengetua sekolah yang amat menyokong pembangunan Sukan Memanah.

Walaubagaimanapun dengan pertambahan jumlah atlet, peralatan yang sememangnya kurang menjadi bertambah kurang, seperti jumlah 'arrow' yang tidak mencukupi bagi latihan mahupun untuk kejohanan. Terdapat juga 'bow' set yang tidak lengkap kerana 'limb' yang patah. Bagi 'target butt' buat masa sekarang telah mencukupi kerana telah dibekalkan oleh pihak Cawangan Pelapis Negeri, MSNM dan NAAM selepas Kejohanan Karnival Sirkit 1/2010 di Kedah.

Pihak kami amat teruja dengan usaha kreatif jurulatih bagi menghasilkan sendiri 'dumb bell' yang dibuat sendiri dari tin susu dan batang paip untuk kegunaan untuk latihan.

Ketika pemantauan jurulatih sedang menjalankan latihan fizikal kepada atlet seperti bebanan, push-up, sit-up back tension dan juga jumping. Walaubagaimanapun, latihan form tidak dapat di jalankan kerana hujan.

Sekian, terima kasih.

Laporan disediakan oleh Cik Ku Fadzilah Binti Ku Hamid.

No comments:

Post a Comment