Sunday, February 23, 2014

Laporan Latihan Pra Kejohanan Lumba Basikal Trek Remaja (Sirkit 1/2014)






Tarikh : 20 Februari 2014 (Khamis)
Masa : 3.30 petang hingga 6.30 petang
Tempat : Velodrom Cheras, Kuala Lumpur

Bil. Atlet : 8 lelaki & 1 perempuan
Bil. J/latih : 2 orang

Untuk hari kedua pasukan berbasikal PLN.Negeri Kedah Darul Aman di veledrom Cheras, sesi latihan bagi memantapkan pasukan untuk menyertai kejohanan yang akan berlangsung pada esok hari dimulakan dengan sesi latihan pada sebelah pagi bermula jam 8.30 pagi hingga 12.00 tengah hari. Kelihatan pelumba-pelumba baru sudah dapat membiasakan diri dengan keadaan trek dan peraturan-peraturan yang perlu dipatuhi semasa didalam trek sudah difahami para pelumba. Disebelah petang pula, latihan untuk sesi kedua dijalankan bermula jam 3 petang.

Walaupun masalah kekurangan basikal trek masih tidak dapat diatasi, pasukan PLN Kedah tetap bersemangat untuk menjalani latihan. Sesi latihan petang dimulakan dengan pelumba melakukan pemanasan badan diikuti latihan team pursuit, team sprint, jump dan standing start 1 lap

Selepas kesemua latihan yang dirancang pihak jurulatih berjaya dijalankan. Para pelumba diberi sedikit taklimat tentang kejohanan yang bermula pada esok hari. Bagi jurulatih, untuk sirkit yang pertama ini berdasarkan faktor pelumba baru dan latihan yang singkat diatas trek, bukan kemenangan mutlak yang dicari tetapi cukup untuk para pelumba memberikan saingan yang padu kepada pihak lawan dan sekiranya pelumba pasukan mampu memberikan kemenangan. Itu dianggap bonus dan menunjukkan pasukan PLN Kedah berada dilandasan tepat untuk merangkul pingat pada kejohanan-kejohanan yang akan datang.

Sekian, terima kasih.
Laporan disediakan oleh Mohd Syahir.

No comments:

Post a Comment