Sunday, October 9, 2011

Ujian Angkatan dan Pemantauan PLN Sukan Angkat Berat










Ujian angkatan bagi atlet Sukan Angkat Berat telah dijalankan di PLN Angkat Berat SMK Tunku Anum Tunku Abdul Rahman telah dijalankan pada tarikh dan masa seperti berikut:

Tarikh : 05 Oktober 2011 (Rabu)

Tempat : Dewan Angkat Berat SMK. Tunku Anum Tunku Abdul Rahman

Masa : 5.00 - 7.00 Petang

Kehadiran : 2 Jurulatih dan 14 atlet

Ujian ini turut disertai oleh atlet-atlet dari PLN SMK Alor Janggus iaitu seramai 5 orang atlet, dimana ujian ini dipantau oleh 2 orang jurulatih iaitu En. Mohd Norshah Rizal Bin Ruslan dan En. Mohd Nor Bin Osman.

Keseluruhan daripada angkatan acara snacth bagi atlet lelaki 33 angkatan, 10 angkatan gagal dicatatkan (30.30%). Bagi acara clean & jerk pula 10 angkatan juga gagal dicatatkan daripada 33 angkatan (30.30%) dengan 2 atlet dapat mencatatkan angkatan peribadi terbaik.

Bagi atlet wanita, acara snacth 2 angkatan gagal dicatatkan daripada 9 angkatan (22.22%) dan acara clean & jerk pula 2 angkatan juga gagal dicatatkan daripada keseluruhan 9 angkatan (22.22%). Angkatan peribadi terbaik bagi kedua-dua acara untuk atlet wanita gagal dicatatkan.

Setelah selesai ujian ini, jurulatih telah memberi sedikit maklumbalas mengenai ujian ini kepada atlet-atlet dimana jurulatih menegur dan membetulkan kesilapan -kesilapan yang dilakukan oleh atlet semasa ujian tersebut. Ujian ini juga adalah sebahagian daripada persediaan untuk atlet-atlet yang akan bertanding di Kejohanan Angkat Berat Bawah 16 Tahun di Kelantan pada 20 hingga 22 Oktober 2011 nanti.

Sekian terima kasih.

Laporan disediakan oleh Akmal bin Hashim.

No comments:

Post a Comment