Monday, October 10, 2011

PEMANTAUAN @ PLN OLAHRAGA










Dimaklumkan satu sesi pemantauan telah dijalankan bagi PLN Olahraga pada tarikh dan tempat seperti berikut:

Tarikh : 09 Oktober 2011(Ahad)

Masa: 4.30 Petang

Tempat : SMK Alor Janggus

Kehadiran : 1 Jurulatih 10 atlet

Latihan.

1. Strength
2. Drill
3. Speed Endurance

Maklumbalas / perbincangan

1. Untuk makluman, atlet lontaran iaitu Mohd Azwan Fahmi Bin Zuhairi(Cakera/peluru) telah ditawarkan ke ASZU pada 15 Oktober 2011. Terdapat juga atlet yang telah menjalani latihan bersama (attachment program) ASZS di Johor iaitu Mohd Helmi bin Ahmad (100M / 200M) dibawah jurulatih ASZS iaitu Azmi Ibrahim. Tujuan atlet ini dihantar ke ASZS (attachment program) adalah untuk memantapkan lagi prestasi beliau dimana di Negeri Kedah tiada pesaing untuk mengukur tahap prestasi beliau dari masa ke semasa.

2. Untuk makluman,Majlis Sukan Negeri Kedah telah memberi peruntukan kepada seorang lagi atlet iaitu Mohd Akmal Bin Md Zain (Lembing) untuk menjalani latihan di Johor bersama satu kelab olahraga iaitu Nordin Jadi athletic Club dimana atlet ini akan menjalani latihan disana serta memperbaiki sedikit sebanyak latihan seperti run up, speed dan teknik.

3. Atlet-atlet dari PLN SMK Alor Janggus menunjukkan satu perkembangan yang baik dimana latihan seperti Drill dan teknik dapat dipelajari dengan baik. Beberapa atlet PLN SMK Alor Janggus juga kerap menjalani latihan bersama atlet Sukma dimana mereka menunjukkan kesungguhan dengan datang berlatih di MSN Kedah dan Stadium Darulaman walaupun jadual latihan di PLN SMK Alor Janggus 4 kali seminggu.

4. Jurulatih memaklumkan bahawa kehadiran atlet agak memuaskan dan terdapat atlet yang perlu digugurkan pada penghujung tahun ini kerana terdapat atlet yang kurang menjalani latihan tanpa sebab dan akan digantikan dengan atlet-atlet yang lain.

5. Dari pemerhatian latihan dijalankan dengan baik dan lancar serta atlet dapat menerima program latihan yang dijalankan oleh jurulatih.

sekian untuk makluman.

Laporan disediakan oleh Akmal Hashim

No comments:

Post a Comment