Sunday, August 21, 2011

PEMANTAUAN @ PLN OLAHRAGA









Pemantauan PLN Sukan Olahraga

Sesi 1

Tarikh : 17 Ogos 2011
Masa : 5.00 - 6.30 Petang
Tempat : SMK. Alor Janggus
Kehadiran : 1 Jurulatih, 13 Atlet

Latihan

1. Drill
2. Teknik
3. Speed

Sesi 2

Tarikh : 17 Ogos 2011
Masa : 9.30 MLM - 11.30 MLM
Tempat : Dewan Silat MSN Kedah
Kehadiran : 1 Jurulatih, 4 Atlet

Latihan

1. Strength
2. Teknik
- High Knee, Hayunan Tangan (Sprinter)
- Teknik Asas Kekuatan Pinggang -turn- (balingan)
3. Speed
4. Drill

Perbincangan/ Maklumbalas

1. Pada bulan Ramadan latihan tetap dijalankan. Latihan dijalankan seperti biasa tetapi sesi latihan di pendekkan dan diubah pada waktu malam.

2. Untuk makluman, atlet-atlet PLN Sekolah Menengah Kebangsaan Alor Janggus(atlet baru) tetap menjalani latihan seperti biasa cuma sesi latihan dipendekkan dari pukul 5.00 petang hingga 6.30 petang. Atlet-atlet senior pula latihan dijalankan pada setiap hari iaitu pada waktu malam. Latihan dijalankan di Dewan silat Majlis Sukan Negeri Kedah.

3. Latihan ini juga untuk persediaan ke Kejohanan Negeri Sembilan Open pada 10 hingga 11 September 2011. Seramai 2 jurulatih USPTN Kedah iaitu En. Zamsairon dan En. Mahalingam dan seramai 8 atlet akan bertanding dalam kejohanan ini.

4. Untuk makluman, segala perbelanjaan kejohanan Negeri Sembilan Open akan di tanggung oleh MSN Kedah. Peruntukan telahpun dipohon pada awal bulan Ogos 2011 yang lepas. Pihak USPTN Kedah masih menunggu keputusan dari pihak MSN Kedah mengenai kelulusan tersebut.

5. Atlet-atlet dari PLN SMK. Alor Janggus agak keletihan kerana ini adalah kali pertama mereka menjalani latihan di bulan ramadan. Walaupun begitu, atlet-atlet tetap menerima arahan daripada jurulatih dan membiasakan diri menjalani latihan pada bulan ramadan.

Tahniah kepada atlet-atlet baru kerana berjaya mengikut latihan pada bulan ramadan.

Sekian untuk makluman.

Laporan disediakan oleh Akmal Hshim

No comments:

Post a Comment