Sunday, August 21, 2011

PEMANTAUAN @ PLN GIMNASTIK








Pemantauan Pusat Latihan

Sukan : Gimnastik

Kehadiran : 4 atlet 1 jurulatih

Tempat : SK Jitra 3, Jitra.

Masa : 5.00 hingga 6.30 Petang

Tarikh : 17.08.2011 ( Rabu )

Aktiviti./ Latihan

1. Bulan ramadan bukan alasan untuk tidak melakukan latihan. Untuk sukan gimnastik program latihan berjalan seperti biasa tetapi masa latihan di kurangkan daripada 2 ½ jam kepada 1 ½ jam pada setiap sesi latiahan dijalankan.

2. Jurulatih memaklumkan latihan ini juga bagi membuat persediaan untuk menyertai Pertandingan Gimnastik Artistik Kebangsaan S.P.T.S 2011 peringkat zon utara yang akan berlangsung di Dewan Gimnasium, Sekolah Menengah Kebangsaan Pulau Nyior, Jitra, Kedah Darul Aman pada tarikh 29 Ogos hingga 01 Oktober 2011. Antara negeri-negeri zon utara yang terlibat adalah Negeri Pulau Pinang, Negeri Perlis dan Negeri Kedah.

3. Hasil perbincangan bersama jurulatih satu ujian kecergasan akan dijalankan ke atas atlet selepas hari raya aidil fitri sebelum ke Pertandingan Gimnastik Artistik Kebangsaan S.P.T.S 2011 bagi memastikan atlet sentiasa cergas sebelum menghadapi pertandingan tersebut.

Sepanjang pemantauan dibuat atlet-atlet menunjukkan minat yang tinggi dan seronok semasa menjalani latihan walau pun letih berpuasa.


Sekian untuk makluman.

Laporan disediakan oleh Zamsairon Mat Dan


No comments:

Post a Comment