Tuesday, February 27, 2018

PERJUMPAAN BERSAMA IBUBAPA SUKAN BOLING DAN STATE EVALUATION SERTA ROLL OFF PEMILIHAN ATLET SUKMA BAGI SUKAN BOLING









Tarikh: 24 Feb 2018 ( Sabtu )
Masa: 4.00 Petang
Tempat: Aman Bowl, Aman Central, Alor Setar


KEHADIRAN :
1. En. Hafizuddin (KU USPTN)
2.En. Amdia ( JPM USPTN )
3. En. Shahardi Mohd Hamzah ( JSM USPTN )
4. Puan Rohani Binti Hat (Penyelaras MSNK)
5. Puan Murni Shafila Binti Saad (SDO Boling)
6. Ahli – ahli persatuan
7.Atlet– 46 orang

ULASAN:
Perjumpaan waris atlet Sukan Tenpin Bowling bertujuan untuk meminta kerjasama dan sokongan serta cadangan daripada waris-waris bagi membantu dalam penambahbaikan serta memajukan Sukan Tenpin Bowling Negeri Kedah.Sewaktu Perjumpaan bersama waris, En. Hafizuddin telah menerangkan sasaran dan hala tuju program pembangunan Majlis Sukan Negeri Kedah kepada waris atlet agar dapat memahami sedikit sebanyak mengenai program pembangunan Sukan Tenpin Bowling. Selain daripada itu perjumpaan ini juga adalah untuk memaklumkan kepada waris berkaitan bantuan-bantuan yang disalurkan kepada para atlet seperti bajet kejohanan dan bayaran sewaan lanes. Sewaktu perjumpaan ini juga kita telah berbincang berkaitan bajet, waktu latihan, tempat latihan, penyertaan kejohanan, kos latihan, kos kejohanan, kehadiran atlet, jadual kejohanan dan pencapaian atlet. Disamping itu juga, perjumpaan ini juga bertujuan untuk pemilihan atlet SUKMA kali kedua serta perancangan perjalanan program untuk atlet elit yang akan menyertai SUKMA nanti. Setelah selesai taklimat dan penerangan dari En. Hafizuddin, maka bermula sesi penyerahan tshirt latihan kepada atlet.

Pada Jam 5.00 petang atlet dibahagikan kepada 2 kumpulan bagi tujuan Roll Off pemilihan atlet SUKMA 2018, Perak dan atlet yang akan menyertai State Evaluation bagi pembagunan Sukan Tenpin Bowling. Seramai 12 orang atlet telah menyertai Roll Off dan 34 orang untuk sertai State Evaluation. Jurulatih USPTN telah memantau atlet yang mana berpotensi untuk dimasukan ke dalam program.
Setelah selesai pemantauan dan pemilihan daripada jurulatih, para ibubapa telah dikumpulkan untuk sesi taklimat bersama SDO dan jurulatih.


Sekian terima kasih.
Laporan disediakan oleh Puan Murni Shafila Binti Saad.

No comments:

Post a Comment