Tuesday, February 25, 2014

LAPORAN PEMANTAUAN SUKAN ANGKAT BERAT







Tarikh: 24 Februari 2014 ( Isnin )
Masa: 4.30 Petang
Tempat: Dewan Angkat Berat SMK Alor Janggus

KEHADIRAN :
1. En. Abdul Malik Bin Abdul Rahman
2. Atlet – 10 Lelaki, 4 Perempuan

LATIHAN
1. Warm Up
2. Standing Clean and Jerk 80% - 90% x 2 x 6 set
3 . Wide Grip Jerk Press
4. Back Squat 90% x 6 set

UJIAN
- Tiada

PERTANDINGAN
- Pasukan Angkat Berat Pelapis Kedah melakukan persiapan untuk menyertai Kejohanan Zon Utara 1/2014 yang akan diadakan pada 14 – 16 Mac 2014 bertempat di Majlis Sukan Negeri Kedah.

KECEDERAAN
- Salah seorang atlet mengalami kecederaan pinggang dan menjalani latihan ringan sahaja. Kecederaan beliau akan dirujuk kepada pihak ISN dengan secepat mungkin.

PERALATAN
- Peralatan di pusat latihan ini seperti platform telah mengalami kerosakan yang teruk dan ini boleh meningkatkan risiko kecederaan kepada atlet ketika menjalani latihan.

PROGRAM BINAAN
- Tiada

ULASAN
1. Kehadiran atlet yang memuaskan dan atlet menjalani latihan dengan bersungguh-sungguh.
2. PPN berbincang bersama jurulatih mengenai dewan angkat berat ini yang semakin uzur dari segi lantai yang telah mengalami kerosakan dan perbincangan akan dilakukan bersama pihak sekolah mengenai perpindahan dewan sedia ada ke dalam kelas yang disediakan oleh pihak sekolah.
3. Jurulatih memaklumkan atlet yang baru berdaftar dalam progam telah menunjukkan prestasi angkatan yang memuaskan dan perlu pengawasan yang sepenuhnya dari jurulatih.
4. Penekanan latihan tertumpu kepada teknik dan jumlah angkatan yang mampu diangkat dan aspek keselamatan atlet juga perlu ditingkatkan.
5. PPN menegur mengenai kebersihan dewan yang agak kurang memuaskan dan tindakan oleh jurulatih serta atlet perlu dilakukan segera.
6. Faktor kerosakan seperti platform sedikit sebnayak telah menganggu latihan dan risiko kecederaan yang mungkin dialami oleh atlet juga tinggi.

Sekian Terima Kasih.
Laporan disediakan oleh Hafizuddin b. Mohd Rodzi.

No comments:

Post a Comment