Wednesday, February 12, 2014

LAPORAN PEMANTAUAN SUKAN ANGKAT BERAT







Tarikh: 11 Februari 2014 ( Selasa )
Masa: 4.45 Petang
Tempat: Dewan Angkat Berat SMK Alor Janggus

KEHADIRAN :
1. En. Abdul Malik Bin Abdul Rahman
2. Atlet – 7 Lelaki, 4 Perempuan

LATIHAN
1. Warm Up
2. Standing Snatch 80% - 90% x 6 set
3 . Snatch Pull 100% x 6 set
4. Front Squat 100% x 6 set

UJIAN
- Tiada

PERTANDINGAN
- Pasukan Angkat Berat Pelapis Kedah akan menyertai Kejohanan Angkat Berat Kebangsaan Sirkit 1/2014 yang akan diadakan pada 16 – 20 Febuari 2014 bertempat di Dewan SMK Tiang Chandi, Pasir Mas, Kelantan. Selain itu salah seorang atlet telah terpilih untuk menyertai Program Pelapis Serantau 2014.

KECEDERAAN
- Tiada

PERALATAN
- Peralatan di pusat latihan ini seperti platform telah mengalami kerosakan yang teruk dan ini boleh meningkatkan risiko kecederaan kepada atlet ketika menjalani latihan.

PROGRAM BINAAN
- Tiada

ULASAN
1. Kehadiran atlet yang kurang memuaskan kerana ada atlet yang terlibat dengan aktiviti sekolah.
2. Pencarian atlet wanita perlu dilakukan dengan segera melalui Klinik dan TID Sukan kerana atlet wanita semakin berkurang.
3. Jurulatih memaklumkan atlet yang baru berdaftar dalam progam telah menunjukkan prestasi angkatan yang memuaskan dan perlu pengawasan yang sepenuhnya dari jurulatih.
4. Pendedahan teknik angkatan yang betul ditunjukkan oleh jurulatih kepada atlet baru bagi mengelak sebarang kecederaan.
5. PPN berbincang dengan jurulatih supaya penukaran tempat latihan perlulah ditukarkan dengan segera ke bilik darjah yang disediakan oleh pihak sekolah kerana tempat sedia ada sudah tidak mampu menampung jumlah atlet yang ada.


Sekian Terima Kasih
Laporan Disediakan Oleh En. Hafizuddin Rodzi

No comments:

Post a Comment