Monday, January 27, 2014

LAPORAN PEMANTAUAN SUKAN ANGKAT BERAT








Tarikh: 26 Januari 2014 ( Ahad )
Masa : 4.15 Petang
Tempat: Dewan Angkat Berat SMK Alor Janggus

KEHADIRAN : 

1. En. Abdul Malik Bin Abdul Rahman
2. Atlet – 10 Lelaki,  3 Perempuan

LATIHAN
1.  Warm Up
2.  Standing Snatch
3 . Clean Squat
4.  Clean Pull 

UJIAN
- Tiada

PERTANDINGAN
- Pasukan Angkat Berat Pelapis Kedah akan menyertai Kejohanan Angkat Berat Kebangsaan Sirkit 1/2014 yang akan diadakan pada 16 – 20 Febuari 2014 bertempat di Dewan Wisma Sukan, Kota Bharu, Kelantan. Selain itu salah seorang atlet telah terpilih untuk menyertai Program Pelapis Serantau 2014.

KECEDERAAN
- Tiada

PERALATAN
- Platform sedia ada sudah pun mengalami kerosakan teruk dan sedikit sebanyak telah mengganggu kelancaran latihan.

PROGRAM BINAAN
- Mesyuarat JKK Sukan Angkat Berat akan diadakan pada 29 Januari 2014 dan Klinik dan TID Sukan pula akan diadakan pada 4 Febuari 2014 bertempat di SMK Alor Janggus, Alor Setar.

ULASAN
1.  Latihan sepenuhnya dijalankan dengan bersungguh-sungguh terutamanya tumpuan kepada atlet yang akan melayakkan mereka menyertai Kejohanan Angkat Berat Kebangsaan Sirkit 1/2014.
2.  Pencarian atlet wanita perlu dilakukan dengan segera melalui Klinik dan TID Sukan kerana atlet wanita semakin berkurang.
3.  Jurulatih memaklumkan beberapa atlet yang telah menunjukkan peningkatan prestasi terutamanya dalam jumlah angkatan dari masa ke semasa.
4.  Atlet mengalami sedikit keletihan kerana terlibat dengan program sukan sekolah.
5.  PPN berbincang dengan jurulatih supaya penukaran tempat latihan perlulah ditukarkan dengan segera ke bilik darjah yang disediakan oleh pihak sekolah kerana tempat sedia ada sudah tidak mampu menampung jumlah atlet yang ada.

Sekian Terima Kasih

Laporan Disediakan Oleh En. Hafizuddin Rodzi

No comments:

Post a Comment