Tuesday, March 20, 2012

PEMANTAUAN @ PLN ANGKAT BERAT








Tarikh : 18 MAC 2012

Masa : 5.00 PM

Tempat : DEWAN ANGKAT BERAT SMK TUNKU ANUM

Kehadiran:

1. Mohd Nor Bin Osman - JSM

2. 12 Atlet Lelaki 1 Wanita

LATIHAN

1. Standing Clean & Jerk

2. Front Squat

3. High Pull

UJIAN

1. Ujian Angkatan akan dijalankan pada hari Khamis 22 Mac 2012 di Dewan Angkat Berat SMK Tunku Anum Tunku Abdul Rahman bersama-sama atlet yang berada di Pusat Latihan SMK Alor Janggus

PERTANDINGAN

1. 9 atlet akan menyertai Kejohanan Angkat Berat Kebangsaan pada 2-5 April 2012 di Dewan Wisma Sukan, Kota Bharu Kelantan. 1 JPM dan 1 JSM terlibat dengan kejohanan ini. Perbelanjaan pada kejohanan ini adalah peruntukan dari Majlis Sukan Negeri Kedah.

KECEDERAAN

1. Seorang atlet iaitu Mohd Dinie Akmal mengalami kecederaan pada bahagian lutut telah mendapat rawatan di Kedah Medical Center (KMC). Beliau telah mula menjalani latihan bermula pada 18 Mac 2012 setelah berehat selama 3 minggu.

PERALATAN

-Tiada-

PROGRAM BINAAN

1. Menjalani latihan di luar PLN. Cadangan JSM di Penjara Pokok Sena atau di Dusun Resort, Kuala Nerang.

ULASAN

1. Terdapat 3 orang atlet baru lelaki berumur 13 tahun telah menjalani latihan pada awal bulan Mac dimana atlet-atlet ini datang sendiri untuk menjalani latihan.

2. Jurulatih memaklumkan bahawa latihan diluar PLN angkat dijalankan sehingga menjelang SUKMA 2012, Peruntukan untuk menjalani latihan di luar PLN ini adalah dari Majlis Sukan Negeri Kedah.

3. Terdapat atlet-atlet yang telah memecahkan rekod peribadi semasa latihan.

4. Di akhir pemerhatian, latihan berjalan lancar dimana atlet-atlet dapat menerima arahan dan teguran daripada jurulatih berkenaan dengan teknik angkatan.

Sekian terima kasih

Laporan di sediakan oleh Akmal Hashim

No comments:

Post a Comment