Thursday, September 22, 2011

KEJOHANAN TINJU REMAJA KEBANGSAAN 2011










Sukan : Tinju

Pasukan : KEDAH

Penyertaan : 4 atlet 1 jurulatih

Tempat : Kompleks Belia dan Sukan, Batu Uban, Pulau Pinang

Tarikh : 17 - 21.09.2011 ( Sabtu - Rabu )

Kejohanan Tinju Remaja Kebangsaan 2011 Pulau Pinang telah diadakan di Kompleks Belia dan Sukan Batu Uban, Pulau Pinang. Kejohanan ini disertai oleh semua negeri kecuali Negeri Perlis dan Negeri Sabah.

Untuk pertandingan kali ini Negeri Kedah hanya menghantar seramai 4 atlet dan seorang jurulatih. Selain dari pertandingan, tujuan utama adalah untuk mendedahkan atlet - atlet tinju kepada pertandingan yang lebih tinggi. Diharapkan dengan pertandingan sebegini dapat memastikan atlet dapat membiasakan diri untuk pertandingan yang lebih tinggi pada masa akan datang. Selain dari membiasakan diri, jurulatih dan atlet dapat belajar dan mencari kesilapan serta kelemahan-kelemahan yang perlu dipertingkatkan pada pertandingan yang lain.

Jurulatih memaklumkan bahawa masih banyak kelemahan atlet yang perlu diperbaiki. Cadangan untuk menambah program latihan dan banyak melakukan ujian kecergasan di masa akan datang. Ketiadaan gelanggang dan peralatan yang mencukupi di SMK Tunku Putra menyebabkan atlet-atlet masih lagi kekok beraksi di atas gelanggang semasa pertandingan. Cadangan untuk mengadakan sparing dan mengikuti pertandingan dengan lebih kerap bagi memberi keyakinan serta membiasakan diri semasa beraksi di atas gelanggang.

Jurulatih memaklumkan sangat berbangga dengan kesungguhan serta semangat yang tinggi daripada atlet semasa pertandingan ini kerana dapat memberi saingan hebat kepada peninju-peninju dari negeri lain. Berikut adalah atlet yang layak ke peringkat separuh akhir dan mandapat pingat gangsa :-

i) MOHD FARAHIM BIN JUNAIDI - KETEGORI - 64KG ( GANGSA )

ii) AISAMUDIN MAULA BIN TAJUDIN - KATEGORI - 49KG ( GANGSA )

Sekian, terima kasih.

Laporan disediakan oleh Encik Mohd Zam Sairon bin Mat Dan @ Saadan.

No comments:

Post a Comment