Thursday, December 23, 2010

TID BAGI SUKAN ANGKAT BERAT DAN BERBASIKAL FASA 2



























Bertitik tolak dari TID fasa 1 yang dijalankan pada 15 November yang lalu bertempat di SMK Sg Tiang, Pendang, 1 lagi TID fasa 2 telah dijalankan pada tempat dan tarikh seperti berikut :

Tarikh : 23 Disember 2010
Tempat : MSN Kedah

Seramai lebih kurang 86 orang pelajar yang dikumpulkan dari 3 daerah iaitu Kota Star, Pendang dan Baling bagi sukan Angkat Berat dan Berbasikal yang telah dikenalpasti pada TID fasa 1 dikumpulkan semula serta diuji dan dinilai oleh barisan jurulatih bagi ditempatkan pada sukan yang bersesuaian dengan hasil dari ujian - ujian yang dijalankan.

Program bermula seawal 7.30 pagi. Coaster baru MSN kedah telah digunakan untuk mengambil pelajar -pelajar ke MSN Kedah. Ada juga yang datang dengan ditemani oleh ibu - bapa masing - masing.Program dimulakan dengan penerangan dan taklimat berkaitan program.Seterusnya ujian - ujian dijalankan kepada semua pelajar. Antara ujian - ujian yang dijalankan ialah seperti tekan tubi,stand jump, long jump standing, lari 40 meter, lari 800 meter, throw shot back over head dan juga bangkit tubi. Data - data pelajar ini akan dikumpulkan dan dinilai bagi pemilihan untuk mengikuti program latihan bagi sukan Angkat Berat dan Berbasikal. Program berakhir pada pukul 1.00 tengah hari.

No comments:

Post a Comment